Linkbuilding Blog

De relatie tussen linkbuilding en Domein autoriteit (DA) en Page autoriteit (PA)

Wat is domein autoriteit?

Er zijn veel factoren die worden gebruikt om een Google ranking te voorspellen. De meest betrouwbare methode is die van DA en PA check, gebaseerd op een verzameling van gegevens uit de Moz Web-index. Domain Authority en DA PA Checker van MOZ maakt gebruik van een machine die het algoritme bepaalt dat de hoogste correlatie zou hebben met de vele SERP’s die gebruikt wordt bij het voorspellen van een Google positie van een specifiek zoekwoord. MOZ PA en DA Hierna geeft je website hiervoor een berekende paginascores.

DA PA maakt, om deze paginaranking te berekenen, gebruik van een 100-punts logaritmische schaal. De scores zullen waarschijnlijk af en toe fluctueren omdat er regelmatig updates zijn van het algoritme dat is ingesteld voor de berekening van Page Authority.

 

Website autoriteit verhogen?

De belangrijkste bron voor het verkrijgen van een goede website autoriteit (Page Authority) is via een externe links oftewel linkbuilding. De belangrijkste reden is dat Moz Ranking een vorm van holistische rangschikking gebruikt die niet gemakkelijk kan worden beïnvloed. Desondanks zijn er verschillende methoden die kunnen worden gebruikt om een hogere Google ranking te krijgen als er iets met betrekking tot specifieke zoekwoorden of onderwerpen in Google wordt gezocht.

Gebruik slimme zoekwoorden: slimme zoekwoorden betekent dat je zoekwoorden als volgt kiest:

  • Niet breed maar specifiek
  • Met niet te veel competitie
  • Met voldoende zoekvolume
  • Niet alleen gericht op het hoger ranken van je website

Veel mensen maken voortdurend dezelfde fouten als het gaat om het gebruik van zoekwoorden. Om een ​​hogere ranking te krijgen, kiezen ze voor te veel zoekwoorden tegelijk. Of ze maken blogs over allerlei randzaken die betrekking hebben op talloze onderwerpen die globaal met je website te maken hebben. Maar waarop je niet hoog wilt ranken.

Gebruik zoekwoorden rond een idee of relevant onderwerp: het is onverstandig om niet-gerelateerde zoekwoorden op je website te gebruiken, alleen omdat je denkt dat dit zou helpen om een hogere ranking te krijgen. Onderzoek het online zoekproces van je doelgroep dat op een relevant onderwerp gebaseerd is.

Wil je bijvoorbeeld trapmatten verkopen. Schrijf dan een blog over het opknappen van je trap en het verwijderen van lijmresten. Je kunt je voorstellen dat je doelgroep hierin geinteresseerd zal zijn.

Content is King: wat je ook nodig hebt om hoger te scoren, maak nooit blogs zonder inhoud of toegevoegde waarde. Het zal de ranking aleen maar verminderen, wat invloed heeft op de andere pagina’s en de domain autoriteit van je website. Als je blogs toevoegt, let dan op de manier waarop je deze zo nuttig kunt maken dat iedereen die ze leest op je website, zal terugkeren om deze keer op keer te lezen.

Beter zou zijn als je bij de lezers een goede emotionele reactie kunt oproepen wanneer ze de blog lezen. Geef je mening over een onderwerp en beperk je niet alleen tot feiten. Gebruik je autoriteit en deskundigheid, zodat de lezer je beschouwd als een waardevolle en betrouwbare bron van informatie.

Gebruik alle middelen om waarde toe te voegen aan een webpagina: Door voldoende interne links en backlinks naar een pagina van uw website te hebben krijgt deze steeds meer waarde. Je kunt ook meer waarde creëren door gebruik te maken van infographics. Of gebruik Je kunt ook video’s of animaties inzetten die de lezer informeren en de aandacht vasthouden.

Goede content met inhoud met diepte: Ongeacht het aantal woorden van een blogpost, heeft het geen toegevoegde waarde door simpelweg een lange post te maken met weinig of geen diepgang. Bezoekers willen de overtuiging krijgen dat er serieus aandacht besteed is aan een onderwerp. Anders is de interesse in de rest van de website ook zo verdwenen.

Als je een website met hoge autoriteit wilt maken, moet je voldoende effort stoppen in de content die je gaat gebruiken. Zorg ervoor dat de lezer de informatie interessant genoeg vindt om deze via een externe backlinks te delen met anderen. Backlinks naar een website is de belangrijkste factor als het gaat om een hogere autoriteit van een website of webpagina. De backlinks worden door de Google bots opgemerkt, waardoor de ranking van je website verbetert.

Titel tags en meta description zijn belangrijk: met het instellen van titel tags en metabeschrijvingen maak je gemakkelijk voor je doelgroep om te zien waar je website over gaat wanneer deze wordt opgenomen in de SERP (Search Engine Result Page). De informatie bepaalt of iemand je website besluit te bekijken of niet.

Zorg dat je website een weerspiegeling is van wat de titel en de meta omschrijving beloven. Maka je een valse belofte en is je titel en meta omschrijving misleidend, dan keert de bezoeker al snel terug naar de SERP. De tijd die een bezoeker op je website verblijft vanaf het verlaten en weer terugkeren naar Google noemen we de dwell time. Hoe langer de dwell time hoe relevanter de informatie voor de bezoeker is geweest. Veel bezoekers met korte dwell time heeft een negatieve invloed op je Google ranking.

Meer inhoud, minder interne link-building: hoewel interne linkbuilding goed is voor je ranking, heeft het geen zin al je pagina’s te vullen met onnodige links die het voor anderen moeilijk maken om uw website te lezen en de essentie ervan te begrijpen. Een interne link, die je in een leesbare tekst zet, wordt gezien als een relevante toelichting op dat onderwerp.

Meer externe links: de prestaties van je eigen backlinks naar andere websites geven u ook meer ranking aan je eigen pagina. Plaats daarom ook relevante backlinks op je eigen website.

Bestudeer je concurrenten: Een ander ding dat u moet doen, is je concurrenten bestuderen. Misschien gebruiken ze andere factoren die niet over het hoofd mogen worden gezien. Zoek naar de best presterende websites en vergelijk de content met je eigen website. Onderzoek de backlinks die ze gebruiken en kijk of je op dezelfde pagina’s een bakcklink kunt krijgen.

Is Page Authority belangrijk in SEO?

Dit is een understatement – als met SEO het behalen van hoge Google posities bedoeld wordt. Google geeft pagina’s met een hoge autoriteit over het algemeen ook een hogere ranking. Nu is een hoge Google positie niet alleen afhankelijk van de autoriteit van het domein (DA) en van de specifieke pagina (PA) , maar ook van de populariteit van de website (aantal bezoekers) en van de onsite SEO aspecten.

 

Wat is Page Authority?

Page Authority wordt eenvoudig gebruikt om de ranking van een pagina van je website aan te geven volgens het MOZ algoritme. Page Authority wordt bepaald aan de hand van de gegevens die zijn ontleend aan de gegevens op de Mozscapes Web Index en het aantal backlinks dat voor deze pagina kan worden geteld. Het is een complex algorithme gerelateerd aan MozRank en MozTrust, samen met een 40-tal andere factoren.

Belangrijk om te realiseren is dat Page Authority (DA PA Check) niet bepaald wordt door zoekwoorddichtheid of de SEO optimalisatie van een pagina.

DA PA Check tools

Het is logisch dat niemand de exacte werking van SEO voor Google kent, ook MOZ niet. Maar je kunt wel de historische resultaten analyseren en hieruit de denkmethode van een algoritme destilleren  door de resultaten mee te nemen in berekeningen op basis van zoekopdrachten en de SERP resultaten.

Dit is ook wat Google doet. Google Panda beoordeelde zo het gedrag van een gebruiker op uw site, de verblijftijd en het bouncepercentage enz. Het bepaalt de relevantie die Google ziet in jouw webiste ten opzichte van andere aanbieders. Alles wat Google gebruikt zijn de statistieken van jouw site om de activiteiten van de bezoekers te observeren.

Een actueel voorbeeld is dat u een site heeft met een Page Rank die hoger is dan die van een concurrent met een progressief en uitzonderlijk backlink profiel. Dan kan het zijn dat deze concurrent hoger rankt. Google zal uiteindelijk deze methode elimineren zoals dat met de Panda en Penguin updates ook gebeurd is. Daarom is het verstandig om binnen de limieten van de realiteit te blijven. Gebruik blogs, interne links en externe backlinks maar ook SEO aspecten waarvan we wten dat ze belagrijk zijn. maar let op dat er een “natuurlijk”  profiel blijft bestaan. Let ook op dat de content op je website iets moet toevoegen voor de bezoeker. Maak content voor je doelgroep en highlight op een (SEO technisch) juiste manier. Voorkom zoekwoord spamming en overmatig gebruik van landingspagina’s waar enkel bepaalde zoekwoorden (zoasl plaatsnamen) varieren.

The result Company zorgt voor een natuurlijk linkbuilding profiel met links van bestaande Nederlandse bedrijven. Dus geen links van portal sites die gebouwd zijn met linkbuilding als doel. Maar websites waar dagelijks ook echt bezoekers komen.

Testimonial

Christian van Vorst (Ivavo)
” Het geeft een zeker en vertrouwd gevoel te weten dat TRC voortdurend bezig is met linkbuilding, zonder dat je hier zelf iets voor hoeft te doen. Voor ons en onze klanten zorgt TRC echt voor onderscheidend vermogen als het gaat om SEO”

Let the linkbuilding begin

Starten met linkbuilding met de zekerheid dat backlinks uitsluitend van websites van Nederlandse bedrijven komen was nog nooit zo eenvoudig. Constante uitbreiding van het aantal links leidt tot een natuurlijk linkbuilding profiel dat precies aansluit op het Google algorithme.